Áttekintés
Pénzintézetek esetén elvárás, hogy a különböző rendszerekben a jogosultságok csak megfelelő jóváhagyást követően legyenek beállítva. E célból még kétezres évek első évtizedének végén (2008 körül) Magyarország legtöbb pénzintézeténél bevezettek valamilyen IDM rendszert, mely támogatja a jogosultság igénylés és jóváhagyás folyamatát, és a főbb rendszerek esetén általában (de nem mindenhol) el is végzi a jóváhagyott jogosultságok automatikus beállítását. A kevésbé releváns rendszerek esetén a beállítás offline módon, a rendszeradminisztrátor számára küldött emailes feladat formájában történik.
Offline rendszerek esetén azonban a jóváhagyott és beállított jogosultságok összevetése és a különbségek (hibás beállítások) javítása külön, tipikusan negyedévenként történik. A köztes időben csak a rendszergazdák tartják kontroll alatt, és csak esetlegesen dokumentálják, hogy az egyes alrendszerekben milyen – esetleg jogosulatlan – hozzáférések kerültek beállításra. Ez a szervezet számára komoly kockázatot, és a megfelelés terén problémát jelent.
A CreaSys YourEasySec rendszerével lehetővé tesszük az IDM rendszerben lévő adatok mellett az offline rendszerek jogosultságainak egyszerű, read-only bekötését, és a folyamatos, kvázi-online jogosultság-auditot.
Bővebben
Szívesen elküldjük Önnek a teljes szakmai anyagot, amennyiben igényét jelzi nekünk az info@creasys.hu e-mail címen.