Egy pénzintézet több tucat, esetenként több száz IT rendszerrel rendelkezik melyeknek több ezer elemi jogosultsága számtalan jogosultsági csoportot, szerepkört alkothat.. Ezeknek a jogosultságoknak pedig akár több ezer felhasználója is lehet. Mindezek ismeretében a feladat adott:
- A legrövidebb időn belül ki kell szolgálni az üzleti igényeket
- Kézben kell tartani és az üzleti terület felé érthető módon közvetíteni kell a jogosultságokból fakadó kockázatokat
- Minél kisebb ráfordítással válaszolni kell tudni Felügyeleti megkeresésekre
Mit jelent a jogosultságkezelésben az Átláthatóság és Megfelelés?
Erre a legegyszerűbb gyakorlati példa, hogy…


a Felügyelet jön, és kérdez a jogosultságokról:
- Melyek egy adott munkakör alapjogosultságai?
- Ki és mikor hagyta jóvá és vizsgálta felül?
- Melyek egy adott felhasználó tényleges jogosultságai?
- Ki és mikor hagyta jóvá és vizsgálta felül?
- XY kilépett felhasználónak milyen jogai voltak és mikor kerültek megvonásra?
… vagy éppen a kockázatokról:
- Melyek a kiemelt jogosultságok és kinek van ilyen?
- Mi a kiemelt jogosultságok igénylésének és jóváhagyásának (felülvizsgálatának) folyamata?
- Melyek az összeférhetetlen szerepkörök, és milyen esetleges ütközések vannak?

De magának az üzletnek is lehetnek igényei, kérdései:
- Egy új belépőnek minél előbb legyenek meg a munkakörhöz a megfelelő jogosultságai.
- Minden munkafolyamat esetén megoldott a helyettesítés?
- Hogyan tudom egy munkakör alapjogosultságait felülvizsgálni?
Hogyan lehet ezt a kavalkádot átlátni és kézben tartani?
Bővebben
Szívesen elküldjük Önnek a teljes szakmai anyagot, amennyiben igényét jelzi nekünk az info@creasys.hu e-mail címen.
- Alapjogosultságok
- Kiemelt jogosultságok
- Összeférhetetlenségi szabályok