Miért fontos a központi jogosultságkezelés?

2021. július 22.| Miért fontos a központi jogosultságkezelés? bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Hallotta már az Identity & Access Management (IAM) és az Identity Governance & Administration (IGA) kifejezéseket, de nem biztos benne, hogy mi ez, mire jó, vagy releváns-e az Ön cége számára? Ebben a cikkben [...]

Pénzintézeti jogosultságkezelés szabályozása

2021. július 1.| Pénzintézeti jogosultságkezelés szabályozása bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

A központi jogosultságkezelés mai eszközei az Identity Management (továbbiakban: IdM) vagy újabban Identity és Access Management (IAM) valamint az Identity Governance and Administration (IGA) rendszerek. A pénzügyi szervezetek és nagyvállalatok túlnyomó többsége ilyen rendszerek [...]

Átláthatóság és megfelelés a jogosultságkezelésben

2018. november 9.| Átláthatóság és megfelelés a jogosultságkezelésben bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Egy pénzintézet több tucat, esetenként több száz IT rendszerrel rendelkezik melyeknek több ezer elemi jogosultsága számtalan jogosultsági csoportot, szerepkört alkothat.. Ezeknek a jogosultságoknak pedig akár több ezer felhasználója is lehet. Mindezek ismeretében a feladat adott: [...]

Esettanulmány – Villámprojekt

2017. szeptember 18.| Esettanulmány – Villámprojekt bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Egy hazai pénzintézet a felügyeleti szervtől azt a feladatot kapta, hogy pontosítsák és dokumentálják, hogy melyik munkakörben dolgozó munkatárs milyen jogosultságokkal rendelkezhet, illetve biztosítsák az összeférhetetlen szerepkörök szétválasztását. A bank a feladat végrehajtására pályázatot írt [...]

Esettanulmány – Tényleges jogosultságok auditja

2017. szeptember 17.| Esettanulmány – Tényleges jogosultságok auditja bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Pénzintézetek esetén elvárás, hogy a különböző rendszerekben a jogosultságok csak megfelelő jóváhagyást követően legyenek beállítva. E célból még kétezres évek első évtizedének végén (2008 körül) Magyarország legtöbb pénzintézeténél bevezettek valamilyen IDM rendszert, mely támogatja a [...]

Esettanulmány – Felelősségi körök szétválasztása (SoD)

2017. szeptember 14.| Esettanulmány – Felelősségi körök szétválasztása (SoD) bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

A megbízó pénzintézet egyik fő feladata az volt, hogy biztosítsák az összeférhetetlen szerepkörök szétválasztását, ezzel jogosultságok szintjén minimalizálják a folyamatszintű kockázatokat, és megfeleljenek a felügyeleti szerv elvárásainak. A pénzintézet nem rendelkezett olyan központosított jogosultság kezelő [...]

3 fontos feladat Pénzintézetek számára Jogosultságkezelés terén

2016. szeptember 30.| 3 fontos feladat Pénzintézetek számára Jogosultságkezelés terén bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

A jogosultságkezelés fókusza az elmúlt néhány évben megváltozott. Míg korábban az Identity Management (IdM) elsődleges feladata a felhasználói jogosultságok központi adminisztrációja és automatizálása volt, a hangsúly mára jelentős mértékben eltolódott a biztonsági (compliance) igényeknek való hatékony megfelelés felé. [...]

Az Identity Management és az Identity Governance szerepe a Pénzügyi szektorban

2016. szeptember 30.| Az Identity Management és az Identity Governance szerepe a Pénzügyi szektorban bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Megvizsgáltuk, hogy az IdM/IdG megoldások hogyan támogatják az MNB 1/2015. számú az informatikai rendszerek védelméről szóló 2015.02.25.-i ajánlásának való megfelelést. Az Identity Management (IdM) elsődleges feladata, fókusza a felhasználói jogosultságok központi adminisztrációja és automatizálása. Ezen [...]